Verwarmingsketel

Let op: doe nooit zelf onderhoud of herstellingen aan de verwarmingsketel!

Controleer eerst dit vooraleer je een melding doet:

  1. Lees eerst de gebruiksaanwijzing van je verwarmingstoestel. Heb je geen gebruiksaanwijzing van je verwarmingstoestel? Dan kan je dit steeds zoeken via internet of contact opnemen met Cordium. Wij bezorgen jou dan een exemplaar.
  2. Heb je problemen met je gasmeter? 
    • Ruik je gas? Draai zo snel mogelijk de gaskraan dicht en neem contact op met Fluvius via 0800 65 065
    • Heb je een gasbudgetmeter? Controleer of er voldoende krediet op staat. Hier kan Engie Cofely jou niet mee helpen. Indien je problemen hebt met het opladen van je budgetmeter moet je contact opnemen met Fluvius via 078 35 35 34.
  3. Heb je problemen met je verwarmingsketel?
    • Werkt je verwarmingsketel op elektriciteit? Controleer of er een probleem is met de elektriciteit (zekering of budgetmeter). Dit moet je zelf oplossen.
    • Werkt je verwarmingsketel op aardgas? Controleer of de gaskraan open staat.
    • Beschikt jouw ketel over een winter- en zomerstand? Controleer dan of de ketel in de juiste stand staat.
    • Controleer de waterdruk van je ketel.
  4. Heb je problemen met de thermostaat?
    • Controleer of de thermostaat op staat. Het kan misschien zijn dat de batterijen van de thermostaat leeg zijn. Deze moet je zelf vervangen.
    • Is jouw woning niet warm genoeg? Dan kan het zijn dat de temperatuur op jouw thermostaat te laag ingesteld is. Om deze temperatuur hoger in te stellen, lees je best de gebruiksaanwijzing. Heb je geen gebruiksaanwijzing? Dan kan je dit steeds zoeken via internet of contact opnemen met Cordium. Wij bezorgen jou dan een exemplaar.
  5. Heb je geen warm water?
    • Controleer in welke stand de knop van de temperatuurregeling op de ketel staat. Deze knop herken je door het waterkraantje.
    • Controleer de filter op de waterkraan. Deze moet je zelf zuiver maken.
    • Controleer of de shellkraan of thermostatische kranen nog werken.
    • Is er daarna nog steeds onvoldoende waterdruk? Neem dan contact op met Cordium via 011 26 45 70.

Heb je alle stappen doorlopen en krijg je het probleem nog steeds niet opgelost? Lees dan verder om te weten met wie je contact moet opnemen. 

Individueel of collectief?

Om te weten met wie je contact moet opnemen om een melding te doen, moet je weten of je een individueel of collectief warmtesysteem hebt:

  • Individueel: ​Engie Cofely is 24/24u – 7/7d bereikbaar via 011 34 64 23 
    • je hebt zelf een contract met een energieleverancier voor gas en/of elektriciteit of je moet zelf de mazouttank laat vullen.
    • je betaalt maandelijks een bijdrage voor het onderhoudscontract bij Engie Cofely. Deze bijdrage zit in jouw huurprijs.
       
  • Collectief: technische dienst Cordium via onderstaande knop 
    • je verwarmt jouw woning via het warmtenet.
    • je hebt zelf geen contract voor de verwarming van jouw woning. Cordium is jouw warmteleverancier.
    • je betaalt maandelijks een voorschot voor jouw verwarming. Dit voorschot zit in jouw huurprijs. Jaarlijks ontvang je een afrekening van Cordium.
    • Eduard Dompasstraat, Broeker Winningstraat, Haegsmeerstraat, Stijn Streuvelslaan, Kleine Bameriklaan 2, Europalaan 3, Stationlaan 54, Riemsterweg 427, Pater Damiaanstraat 25 + 27, Volmolenstraat, Haegsmeerstraat, Roterlaan 22 -36 & Braamstraat 9 + 11